Vi fick nyligen veta att Noors slott blivit nominerade till HSMAI Region Europe Awards.

HSMAI European Awards 2017 är ett pris som delas ut till både enskilda individer och företag som utmärkt sig i sitt arbete inom besöksnäring, resor och turism. Noors slott har nominerats i kategorin ”Best Customer Experience of the Year” (Årets bästa kundupplevelse).

Juryn i HSMAI European Awards 2017 består av erfarna ledare från olika delar inom besöksnäring, resor och turism i världen.

Två år i rad har vi vunnit pris som årets bästa konferensanläggning i den nationella svenska tävlingen ”SSQ Awards” men det smäller så klart ännu högre om vi skulle lyckas vinna ett pris i internationell konkurrens.

Mer om tävlingskategorin Årets bästa kundupplevelse

Här kan ni läsa mer om denna tävling och pris.

Priset omfattar kundservice, optimering av kundresan och återkoppling på kundupplevelsen/servicen. I bedömningen inkluderas hur viktiga steg i kundresan identifieras, hur kritiska punkter identifieras och hur kunden involveras samt hur servicen löpande förbättras och optimeras. Vidare så bedöms även hur den höga kvalitén i servicen upprätthålls.

Vi har fått redovisa hur vi på Noors slott arbetar med vår integrerade strategi för att förbättra gästupplevelsen i alla skeden av en gästs besök från bokning till avresa efter ett besök hos oss. Vi har även presenterat hur vi arbetar med vår fortbildning och teambuilding mm.

Håll tummarna på tisdag!

Vi åker ner till Amsterdam och prisceremonin på tisdag (10/4) då vinnarna tillkännages och priserna i de olika kategorierna delas ut. Håll tummarna att vi tar oss hela vägen trots hård internationell konkurrens.