Att få fina betyg och omdömen från gäster betyder mycket för oss på Noors slott. För det är kvitton på att vår service och vårt arbete håller den toppnivå vi strävar efter.

Vi håller koll på de omdömen som kommer in via olika kanaler, bla Tripadvisor. Av de omdömen som kommit in där den sista tiden så upptäckte vi ett fantastiskt välformulerat, utförligt och nästan poetiskt omdöme och toppbetyg.

Då vi undersökte lite närmare vem som skrivit omdömet så såg vi att det var Jesper Långström, känd konditor och bagare från bla olika TV-program.

Vi kontaktade Jesper för att fråga om vi fick publicera hans otroligt smickrande beskrivning av sitt besök hos oss under sitt besök på Noors slott i december. Och Jespers svar fick oss att rodna än mer:

”- Ja ni får gärna lägga ut min text eftersom besöket hos er är antagligen den bästa service upplevelse jag har haft i Sverige.”

Så här skriver Jesper på Tripadvisor:

”Vintertid. Vi möts av en varm ombonad miljö där brasan sprakar glatt i en spis. Kvickt kommer en elegant diskret värdinma fram och önskar oss välkomna. Vi slår oss ner i framför brasan med våra tekoppar och låter showen starta..
Detaljerna i inredningen är väldigt smakfulla. Personalen otroligt proffsig och har en förmåga att alltid dyka upp när man behöver dem. Maten är ett kapitel för sig själv, anspråkslös perfektion. Smaker och konsistenser som bara riktiga engagerade proffs kan åstadkomma. Fikat, frukost håller även det toppklass.

Vi roade oss med att tävla i någon form av ”publekar” längst upp i slottet på kvällen. Även det välorganiserat och roande. Men miljön i nedervåningen är oslagbar.

Vi fick eget hus att konferera i med all avskildhet och teknikaliteter som vi önskade. Sovrummen var väl tilltagna och smakfullt inredda.

Jotack, detta var en mycket lyckad konferens i en otroligt vacker miljö och med mat och service på toppnivå.”

I sitt svar till oss per mail så lägger Jesper till:

”Har även jobbat med konferens och service i många år.

Det är mycket sällan ett ställe överraskar mig.
Ni gjorde det. ”

Och vidare så säger Jesper följande:

”Med er kan man bara ösa beröm över personal och lokaler.
Jag anser att en verksamhet som pysslar med upplevelser och omhändertagande av gäster måste ha en helhet, och då är jag inte det minsta intresserad av om det är guld i toalettens kranar eller om det finns Rysk kaviar på menyn.

Nej, det är den där känslan om att personal och ledning har en stolthet i det de gör och att de levererar den med ödmjukhet. Det var precis vad ni gjorde.

Allt från den sprakande brasan, de vänliga (och menade) välkomstfraserna, fräschören i badrum och sängar till de utomordentligt väl avvägda och framförallt välsmakande måltiderna.”

Tack Jesper för de otroligt fina orden! Hoppas vi får chansen att husera fler konferenser för din räkning framöver. Välkommen tillbaka till Noors slott! ❤

/Elenor, Bokningsansvarig