Våra värderingar

Vi har drivit Noors Slott i mer än 10 år utifrån några grundläggande värderingar:

För oss är exklusivitet inte lyx. Vi tror att välkomponerad och god mat, spännande viner och framförallt verkligt god service och gott värdskap är det som gör att så många gäster vill komma till Noors gång efter gång och år efter år.

Att ge god service handlar om något mer än artighet och uppmärksamhet. Det handlar om att varje person möter gästerna som en medmänniska med lyhördhet och välvilja. Ta emot med intresse, skaka hand, hänga upp jackan, intressera sig för den andre och göra sitt bästa för att möta hens behov. Ibland får vi höra att av gäster att det är som att komma hem när de besöker oss. Då blir vi extra varma inombords.

Vi som äger och driver Noors Slott strävar också ständigt efter utveckling. Vi letar efter roligare viner, nya smakkombinationer, planterar nya växter i parken, fixar bättre lampor på parkeringen och frågar kursledare efter detaljer i konferenslokalerna som kan ändras.

Vi försöker alltid sätta både gäster och medarbetare främst. Vi letar efter medarbetare som kan mer än vi, som är stolt över sitt yrke och vill ge gästen det bästa. Vi vill att alla som arbetar på Noors Slott ska kunna känna glädje i sitt arbete, uppskattning för sina insatser, frihet att fatta beslut och avgöra vad som blir bäst för våra gäster i en given situation.

Sist men inte minst, hos oss är alla lika viktiga. Vi gör inte skillnad mellan vaktmästare och köksmästare – allas jobb är viktigt för att skapa en bra gästupplevelse. Det spelar heller ingen roll vem som viker tvätt eller tömmer papperskorgar – VD eller extrajobbare – hos oss är alla värdar och värdinnor. Vi gör alla de små sakerna för våra gäster och deras upplevelse av Noors.

Det är våra drivkrafter. Vi hoppas att de märks när du gästar Noors. Om du har feedback tar vi tacksamt emot den.

Varmt välkommen!

Stina Fredriksson och Sofia Hjärner
stina@noorsslott.se, sofia@noorsslott.se